PHI PHI ADASI (KOH PHI PHI) Gezilecek Yerler

August 8, 2016

Haziran 2009

Bangalore / HİNDİSTAN

GÜN 5

Uyku, uyku bol uyku! Kendimi insan gibi hissediyordum. Üç gün boyunca rahat bir yatak yüzü görmeyince acısını çıkarıp yaklaşık 13 saat uyumuşum, ancak kendime gelebildim. Lüks otelimizde harika bir kahvaltı ettik. Lalit Ashok’taki saltanatımız saat ikiye kadar sürdü. Artık dışarı çıkıp kendimize daha ucuz bir otel bulmalıydık.

Valizlerimizi lobide bırakıp taksiyle şehir merkezine indik. Perişan öğrenci modumuz gitmiş, özgür turistler olmuştuk. Rahatladığımız için her şey daha keyifli bir hal almaya başlamıştı. Gülüp, eğleniyor, merakla etrafa bakınıyorduk.

M.G. Road (Mahatma Gandhi) denilen büyük bir caddede dolaştık. Tanınmış yabancı markalar ve restoranlar vardı burada. Yollar temiz, korkunç Hindistan manzaraları ise pek yoktu. Güzel giyimli, modern görünümlü insanlar çoğunluktaydı. Ancak trafik aynı trafik!

Bu gece için kalacak uygun bir otel ayarlamalıydık.

Karşımıza ilk çıkan turizm şirketine daldık. İngiliz bir firma olan Thomas Cook’ta bulduk kendimizi. İlgi alaka on numara :) Sütlü, şekerli ilk Hint çayımızı da burada içtik. Güneye turistik bir bölgeye gitmek istediğimi söyledim yetkili gence. O da bize Kerala’yı gezmemizi önerdi. Koçi şehrine tek yön uçak bileti alıp ayrıldık oradan.

Thomas Cook’tan çıktığımızda hava kararmıştı ve biz ilk defa Hindistan sokaklarında akşam saati yollarda yürüyorduk. Garuda Mall adında büyük, kapalı bir alışveriş merkezine girdik. Kendime çok güzel bir Hint bluzu ve şalvar aldım. Oradan da Lalit Ashok Otel’e bavullarımızı almak için geri döndük. Fakat dönüşte bu sefer taksi yerine Rikşav’a binmeyi tercih ettik. Havadar havadar, tıkır tıkır arşınladık Bangalor sokaklarını. Tuhaf bir özgürlük hissi belirdi içimde toz ve dumanlar eşliğinde gürültüde ilerlerken.

Eşyalarımızı alıp taksiyle yeni otelimize gittik. Regaalis; üç yıldızlı, şehir merkezinde hatta Garuda Mall’a 500 metre mesafe uzaklıkta olan güzel bir otel. Odalar da gayet iyi, tabi en önemlisi de fiyatı çok daha ucuz.

Otelin restoranına çıkıp güzel bir akşam yemeği yedik. Tek sıkıntım; yemek siparişi verirken garsonlara çok az acılı olmasını özellikle söylememe rağmen, tüm yemeklerin çok acılı gelmesiydi. Sanırım acısız yemeği yemekten kabul etmiyorlar!

Yine yoğun ve ilklerle dolu bir gün geçirmiştik. Buradaki üniversitede kalmamak belki de bizim için daha hayırlı olmuştu. Kendimi artık daha mutlu ve özgür hissediyordum. Hindistan’ı gezerek dolu dolu yaşamak doğru bir tercih olsa gerek. Şimdi erken yatıp sabah erkenden kalkmalıydık. Ne de olsa yarın tüm sürprizleriyle, keşfedilmek üzere Hindistan yine yeniden bizi bekliyor olacak…