PHI PHI ADASI (KOH PHI PHI) Gezilecek Yerler

Popüler Yazılar

KORFU (CORFU) ADASI

July 25, 2016

Ramazan bayramı tatili uzunmuş nereye gitsek acep diye düşünürken, araba ile uzak Yunan adalarından birine gitme fikri belirdi eşimle kafamızda. Haritayı şöyle elimize alıp bir bakındık hangisi olsun diye, piyango Korfu Adası’na çıktı.

Pek detaylı bilgim yoktu bu adaya dair, internette bakındığımda en çok yazılan şey “İtalya gibi” olduğuydu. Öyleymiş gerçekten! Yeşil panjurlu evleri, dar sokakları şaşırtıyor insanı. Bildiğim Yunanistan havasından çok farklı Korfu.

Denize doğru uzanmış kayalarıyla biraz da Hırvatistan kıyılarını andırıyor. Zeytin ağaçları her yeri yeşile boyamış. Upuzun kumlu plajlardan tutun, akvaryum gibi dalmaya müsait sahilleri var bu güzel adanın. Eski Şehir’de dolaşmak ise ayrı bir keyif.

Nerede ve Nasıl Gidilir?

Yunanistan’ın kuzeybatısında, Arnavutluk sınırında bulunan Korfu Adası İon Denizi’nde yer alıyor.

Türkiye’den Atina’ya uçup, oradan da tekrar aktarma yaparak adaya ulaşabilirsiniz.

Biz araba ile Eskişehir’den yola çıktık. 1150 km. yol giderek Korfu’ya kalkan feribotların olduğu şehre; Igoumenitsa’ya vardık. Feribot yolculuğu da yaklaşık 1 saat sürüyor. Adaya giden iki feribot var biri şehir merkezine, diğeri de güneyine. Arabayla olduğumuz için ayırım yapmadan ilk kalkacak olana bilet aldık biz. Güneye götürene denk geldik, fiyatı da daha uygundu diğerine göre.

Detaylar için tıklayınız.

Not: Yolculuğumuz sırasında dinlenmek için akşam üzeri vardığımız Vergina’da konakladık. Sabah tekrar yola çıkarak öğlen feribota binmiş olduk.

Nerede Kalınır? Gezilecek Yerler...

Korfu Şehir Merkezi:

Her daim hareketli sokaklarıyla şehir merkezi canlılığı, eğlenceyi sevenler için birebir. Küçük pansiyonlardan, beş yıldızlı otellere kadar her keseye uygun konaklama mevcut.

Yürüyerek rahatça dolaşabileceğiniz merkezde eski limandaki kale ilk dikkati çeken yerlerden birisi.

Heykellerin olduğu parklardan geçerek dar sokaklara dalıp binalara baka baka kaybolun. Yorulduğunuzda karşınıza çıkan küçük dükkanlarda Gyros(döner) yiyin.

Her çeşit hediyelik eşyanın bulunduğu mağazalardan alışveriş yapıp bir köşede Yunan kahvesi için :)

Paleokastritsa:

Adanın batı kıyılarında bulunan Paleokastritsa kumlu plajlarıyla ünlü. Deniz pırıl pırıl ancak soğuk olduğunu belirtmeliyim. Dalış yapmayı sevenler için oldukça ideal.

Sakin, yeşili bol, havası mis gibi olan bir yer. Tatilimiz boyunca biz burada konakladık.

Denize tepeden bakan Paleokastritsa Manastırı’nın manzarası müthiş. Köpeğiyle kapıda oturan rahibin huzuru bir başkaydı sanki.

Sidari:

Meşhur Canal D’Amour (Aşk Kanalı) burada bulunuyor. İki kayanın arasında oluşmuş doğal tünelden dolayı bu isim verilmiş. Efsaneye göre ise bir taraftan diğerine yüzerek geçebilenler hayatının aşkını er ya da geç bulabiliyormuş. Benim ki yanımda olduğundan ihtiyaç duymadım ama yalnızlara duyrulur :)

Porto Timoni:

Afionas köyünde bulunan plaja adanın en güzeli diye koşa koşa gittik. Ancak sahile inen yol zorlu, çocukla ve flip floplarla inemezsiniz dedikleri için tepedeki restoranda kahvelerimizi içip geri döndük. Hata ettik bence ama neyse. Sırt sırta duran iki koyun muhteşem manzarasının olduğu fotoğraflar yüzünden burası aklımızda kaldı çok.

Agios Georgios:

Timoni’ye çıktığımızda yukarıdan harika görünen plajı deneyelim dedik. Uzun bir sahil, kumlu ve sakin. Yalnız sanırım şimdiye kadar yüzdüğüm en soğuk su burasıydı. Yollar genellikle dar ve virajlı. Dikkatli olmalı derim. Navigasyon yine bizi sonu olmayan yollara çıkardı burada. Bir ara artık araba sığmayacak sandım yola.

Yeme-İçme

Yunanistan’daki yeme içme tavsiyelerimizi özetle şu yazımda paylaşmıştım. Ancak Paleokastritsa’da çok severek yemek yediğimiz üç restoranın adını vermeden geçemeyeceğim.

• Vrachos Paleokastritsa: Plaja karşı o harika denize bakarak yemek yemek çok keyifliydi. Karışık Meze tabağı, Bebek Kalamar, Hamburger sipariş ettiklerimiz arasındaydı. Hepsi de çok lezzetli ve doyurucuydu. Website:

• Belvedere Restaurant: Paleokastritsa’da muhteşem deniz manzaralı bir restoran. Menüsünde her çeşit yemek var. Biz deniz ürünleri tercih etmiştik gayet güzeldi. Website:

• Spiros Taverna: Özellikle barbeküleri meşhur bu restoranın. Et yemekleri daha revaçta. Çorbalarına bayıldık biz. Maya da pizzayı çok sevmişti:) Website: